Mikkel McAlinden – norsk fotograf


I går stødte jeg på den norske fotograf Mikkel McAlinden. Han fik i sin tid et fotolegat oprettet af min farfar Enok Djupdræt – det var derfor Google førte mig i McAlindens retning, og der er jeg glad for.
Tjek hans fine side ud http://www.mikkelmcalinden.com/ I den navigeres der som i en oversigt over et fysiske rum – udstillings rumfølelse (omend i en stiliseret form) er ført videre på nettet – og så er det også nogle gode ting McAlinden laver. Se fx. Ground Floor nr. 3, hvor de udslidte biler giver den som elefanter eller samme sals værker 13, 14, 15 og 16. Billederne af det pokerset-up ville jeg meget gerne se i et galleri i den fysiske verden.

 

Tag også op på 2. Floor (på http://www.mikkelmcalinden.com) og se filmen, hvor McAlinden spiller Erik Saties Gymnopedie no. 1 med gymnaster (eller ihvertfald nogle der kan lave armbøgninger). 

Skriv en kommentar

Filed under Diverse, Kunst

Skriv et svar

