2010 in review


Featured image

Tak for 2010. Jeg har glædet mig over de mange læsere, der har fulgt min museumsblog og for de kommentarer til indlæggene, som jeg i årets løb har fået. Det har været rigtigt dejligt at kunne dele mine tanker og synspunkter om formidling og museer med andre.

WordPress, der er det system Martins Museumsblog er skrevet i, har sendt mig en opgørelse og aktiviteter på bloggen i det forgangne år, som jeg her gerne vil dele med jer:

Mit første indlæg postede jeg den 21. februar og siden er bloggen blevet besøgt omkring 2.400 gange. 26 nye indlæg og to fanesider er det blevet til i løbet af året. Den travleste dag var 17. november med 93 besøg og det mest populære indlæg den dag var En dag med Tycho Brahe.

Der kom flest henvisninger fra facebook.com, formidlingsnet.dk, charlotteshj.wordpress.com, birgittesvaerkepedersen.dk, og modstroem.blogspot.com. Dem, der kom gennem søgninger, ledte blandt andet efter Pacman, homo sapiens neanderthalensis, Axel Bolvig, Pac Man, og Neanderthal.

De her indlæg og sider fik de fleste visninger i 2010:

En dag med Tycho Brahe November 2010

2

Halle og ODMs formidlingsseminar March 2010

3 om denne blog February 2010

4

Neanderthal – den ambitiøse May 2010

5

Axel Bolvig in memoriam November 2010

 

The stats helper monkeys at WordPress.com mulled over how this blog did in 2010, and here’s a high level summary of its overall blog health:

Healthy blog!

The Blog-Health-o-Meter™ reads Fresher than ever.


4 kommentarer

Filed under Diverse

4 responses to “2010 in review

  1. Hej folks,
    Tak for det pæne omtale af “Ekkoer fra fortid” på Kronborg. Jeg er en nybegynder her – håber at kunne bidrage med noget nyt. Lige nu er jeg i gang med at producere en demo af en ny 3D audio formidlings platform: SoundTrip – sammen med DTU. Vi producerer soundscabs / hørebilleder i biaural stereo – i demoen har vi valgt Strøget i KBH som location – og laver tre gåture: 1) Gåture blandt gade artister, stand up komiker og gade musikanter; 2) Gåture med Søren Kierkegaard i 18oo tallets Kjøbenhavn; 3) Magical Mystery Ture, hvor alt kan ske. Lytterne med en mobil app og hovedtelefoner kan bevæge sig i lydbilledet via sine pil taster. Udvikles som Web 2.0 med (modereret!) bruger skabt indhold og geotaging – vi arbejder med open source, Creative Commons Copyrights og deling på social netværker. F.ex. skulle alle lyde fra “Ekkoer…” være tilgængelige til download.
    Håber I kan høre potentielle formidlings anvendelser i det her.
    Bedste hilsner,
    Stephen Schwartz.

    PS jeg er på jagt efter gadelyde fra midten af 1800:
    post klokke
    omnibus
    opråber (tekster)

    • Martin Brandt Djupdræt

      Kære Stephen

      Det lyder som et spændende projekt som jeg håber I vil skrive mere om, når det skal virkeliggøres.
      Gadelyd fra 1800-tallet er nok svært af skaffe. Vil en hestevognstur i gaderne i 1800-talsdelen af Den Gamle By kunne være en ide? Sig til hvis du gerne vi går videre med den ide, så vil jeg godt kunne hjælpe.

      KVM Martin

      • Tak for tilbudet. Det er kun logistikken der holder mig tilbage, da jeg meget gerne vil på lydsafari hos jer. Vi skal være færdige til test i maj, så jeg prøver det kgl stald og Andelslandsbyen Nyvang ved Holbæk. Hvis du vil være “tester” i maj, så vil det være godt.

  2. Martin Brandt Djupdræt

    Kære Stephen
    Du skal være meget velkommen. Giv gerne besked i god tid hvid du kommer.
    MVH Martin

Skriv et svar

